0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej!Min EcoHeat installerades i Juli och jag tycker att allting är inte i ordnung. Jag har 600 meter "pipe" i en sjö, in 2 / ute -2 (jag lever in Norra Finland). Min elpanna är 55 grader men pumpen orkar bara värma till cirka 45-50 grader. Skulle pumpen orka värma det utan elpatron ? Varm vatten räcker inte till två personer utan el.. OM jag änvänder elpatron hur mycket behöver det el ? Jag köpte VP så att jag kan spara energi, jag blir lite förvånad om jag behöver el för två personer dusch...Men det är ok, om det konsumerar bara lite energi...M
Tack för ditt svar!Hmm, hmmm...Nu har jag elpannan i 45 C och VV i 55, VP i 52...och elpatron är off. Jag testade och använt mycket varm vatten -->elpannan går till 40 grader. Sedan VV "on" -->elpannan går till 45 grader och stoppar...VP går till 52 men elpannan går inte till 55, bara 45...sedan elpatron till 6 kW -->elpannan är 58!Jag har både radiatorer och golvvärmet, cirka 130 m2 (6 radiatorer och 40 m2 golvvärmet). Är det möjligt att 7,5 Kw är inte tillräcklig ?M