0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det finns också såvitt jag känner till bara ett enda pumpfabrikat som man kan reglera fläkthastighet och därmed värmespridningen i huset helt efter eget önskemål och behov, och det är Toshibas pumpar...
CiteraDet finns också såvitt jag känner till bara ett enda pumpfabrikat som man kan reglera fläkthastighet och därmed värmespridningen i huset helt efter eget önskemål och behov, och det är Toshibas pumpar......och Mitsubishi FD? Funkar för mig i alla fall att blåsa på fullt helt manuellt.
Ja nu är jag ju, som du säkert vet, väldigt färsk med min lvp... Det verkar gå att styra fläkten när pumpen producerar värme men inte i viloläge. Men det är väl den nyttan som "empabe" vill åt om jag förstår rätt? Att köra fläkten fullt när utedelen är avstannad är väl av mer nytta för att vispa runt luften om man ex har en kamin eller annan lokal värmekälla i närheten?
Må få igang varmeproduksjonen på Toshiba og for å få satt i gang manuelt hastighet på vifta også. Men når den er i gang så kan du skru ned temperaturen så varmeproduksjonen slutter og da kan du likevel styre viftehastigheten manuellt . Men må ha i gang varmeproduksjon til å begynne med for å "aktivisere " funksjonen altså. Kanskje ME har det på samme måte .Raptus
Det er bare en "vinner" Raptus
vet inte om det är så många mer än ni 2 som verkligen behöver det Ni borde snart gå till samma avprogramerare för diverse sekter Höll på att skriva något men med risk för att bli stämd låter jag bli att blanda in den personen