Hej jag köpte en sanyo 126 + vacuumpump av ts-f .Installerade nu i helgen . Montage , koning av rör gick bra . Bra nu hinner jag suga å starta idag(lörd) trodde jag . Man är ju osäker noggrann å försiktig som novis . Anslöt slangar kollade , dubbelkollade och startade till sist pumpen . Ingen som helst reaktion på manometer stället . Kliade mig i huvet , läste mer i manualer , provade igen .
Nej , ingen reaktion . Provade med tummen på olika ställen , sug i pump JA , sug i gul slang NEJ ! Ringer Thomas ( lörd em ) han svarar inte , lämnar medd. Ringer han jag köpte förra pumpen av( mitsub. för en månad sen ) han är i Frankrike men säger att hans son kan hjälpa mig . Ringer sonen , han kan komma sön. em. . Då ringer Thomas å vi resonerar lite . Han kan skicka en ny slang , kan även återta vacuumpumpen om jag inte kan använda grejorna utan måste leja in Kalle för att vacumsuga .Provar med tryckluft , slangen är tät . Tittar noga i änden -nippeln är inte genomborrad ! Borrar , blåser rent , vilken j-a skillnad !
Vacuumsög i morse och startade pumpen - fungerar .Har full förståelse för att Thomas inte inspekterar varje slangnippel då man förutsätter att det är riktigt gjort från fabrik . Är imponerad över att han ringde upp och försökte hjälpa till trots att det var lörd. em . MKT BRA KUNDSERVICE . Kvarstående problem : har inte lyckats ställa in klockan på fjärren ... Vill dock inte ringa en sön.kväll utan tror att en yngre person i familjen ordnar det . ( som inte är tele - elektronik-data-idiot )
mvh Erik