0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hejsan !!Jag har en peugeot 406 som skall ha nya vinterdäck och nu har jag bestämt mig för att köpa Nokian Hakka pelitta 5 för då jag vet vad jag får ( har dem monterade på audin och är nöjda med dem ). Nåväl, här kommer nästa fundering: Jag har plåtfälgar till peggan, vilket ger ett pris med endast vinterdäck 5300:- monterat och klart här i sundsvall. Nu har jag kikat på alven-ingvarsson.se och sett att för 7500:- får jag lättmetallfälgar + hakka 5 balanserat och levererat till sundsvall.. Någon som har erfarenhet av att köpa komplett däck + fälg över nätet ? Bra eller dåligt ?Övriga synpunkter ang. pris ?ser fram emot svar.
Citat från: D_Sundsvall skrivet 08 november 2008, 18:47:36Hejsan !!Jag har en peugeot 406 som skall ha nya vinterdäck och nu har jag bestämt mig för att köpa Nokian Hakka pelitta 5 för då jag vet vad jag får ( har dem monterade på audin och är nöjda med dem ). Nåväl, här kommer nästa fundering: Jag har plåtfälgar till peggan, vilket ger ett pris med endast vinterdäck 5300:- monterat och klart här i sundsvall. Nu har jag kikat på alven-ingvarsson.se och sett att för 7500:- får jag lättmetallfälgar + hakka 5 balanserat och levererat till sundsvall.. Någon som har erfarenhet av att köpa komplett däck + fälg över nätet ? Bra eller dåligt ?Övriga synpunkter ang. pris ?ser fram emot svar. jodå firman har köpt hjul av alven-ingvarsson och det funkar bra vi köpte kompletta hjul med plåt felg och de kostade inte mer än den lokala däck-gubben skulle ha utan felg men det var C-däck vet inte om det skiljer på vanliga däck kjell
Om du skall ha bra däck till lågt pris och då speciellt Nokian, så kolla med KM Däck i Haparanda. Jag tror de kan skicka däcken med Bussgods.De brukar slå nätfirmorna på fingrarna när de gäller priser, i alla fall dom gånger jag har köpt däck.Jag brukar vara tidigt ute och köpa däck, men jag upplever att priserna på däck sjunker ju längre man väntar. Är det fler som har märkt det...
Jag tycker inte heller att firmorna på nätet är speciellt billiga, det går oftast att hitta en lokal firma som är billigare när man har räknat in omläggning, balansering, frakt osv...Och hur man än gör så måste man ju vända sig till en lokal firma för att få däcken omlagda och balanserade. Jag tror ju inte heller man får samma pris på balansering och omläggning om man kommer insläpandes med däck som man har köpt på nätet.
Jag tror att det är ett bra köp om man ska ha ett paket med fälgar, har man redan fälgar som man vill behålla kan man nog göra bättre klipp hos sin lokale säljare, särskilt under lågsäsong.