0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag tycker inte heller att firmorna på nätet är speciellt billiga, det går oftast att hitta en lokal firma som är billigare när man har räknat in omläggning, balansering, frakt osv...Och hur man än gör så måste man ju vända sig till en lokal firma för att få däcken omlagda och balanserade. Jag tror ju inte heller man får samma pris på balansering och omläggning om man kommer insläpandes med däck som man har köpt på nätet.
<puttrik>Jag har själv precis köpt Hacka 2:or(Nordman), de tillverkas i Ryssland, och är enligt mig väldigt prisvärda. Vad fick du ge för dina? Jag gav drygt 900:-/st omlagt på gammal fälg hos den lokal handlaren (Lohinivas Auto) som jag nästan alltid gör affär med. Eftersom han är billigast och gör jobbet medans man väntar (15-20min) så man slipper fara förbi däckverkstan flera gånger...
Det var bra pris, men det var väl en liten udda storlek också 195/60/15 är ju inte det vanligaste...Jag lyckas ju alltid köpa däck när de är som dyrast på marknaden, september.De däcken heter idag Nokian Nordman med Hakka 2 mönster och tillverkas i rysk-fabrik.