0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Man kan köra på vår/höst-läget så länge som VP:n orkar göra tillräckligt med varmvatten, när du märker att du inte längre får varmvatten så ställ över till vinterläge eller autoläge.360 har menyer för nattsänkning av temperaturen, 7.3.X så slipper du vrida på ratten.
9.1.8 Tidsfaktor elpatron, jag antar att det motsvarar antal timmar med 9 kW effekt, dvs om elpatron bara kör med 3 kW så tar det 3 timmar innan tidsfaktorn ökar ett steg. Kompressortid och tidsfaktorn kan ej nollställas.Jag vet inte om man tjänar så jättemycket på nattsänkning, möjligen mitt i vintern då elpatron ändå måste stötta i princip hela tiden.
Citat från: Carl N skrivet 13 november 2008, 21:34:139.1.8 Tidsfaktor elpatron, jag antar att det motsvarar antal timmar med 9 kW effekt, dvs om elpatron bara kör med 3 kW så tar det 3 timmar innan tidsfaktorn ökar ett steg. Kompressortid och tidsfaktorn kan ej nollställas.Jag vet inte om man tjänar så jättemycket på nattsänkning, möjligen mitt i vintern då elpatron ändå måste stötta i princip hela tiden.Hur kommer man till servicemenyerna 9.
Citat från: samona skrivet 16 november 2008, 11:03:07Citat från: Carl N skrivet 13 november 2008, 21:34:139.1.8 Tidsfaktor elpatron, jag antar att det motsvarar antal timmar med 9 kW effekt, dvs om elpatron bara kör med 3 kW så tar det 3 timmar innan tidsfaktorn ökar ett steg. Kompressortid och tidsfaktorn kan ej nollställas.Jag vet inte om man tjänar så jättemycket på nattsänkning, möjligen mitt i vintern då elpatron ändå måste stötta i princip hela tiden.Hur kommer man till servicemenyerna 9.Gå till menu 8.1.1 och ändra till S.VP:n hoppar sen ur servicemenyläget 30 minuter efter du slutat att knappa.