0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Såldes ett liknande system för ett par månadersedan i skåne för 28000:- så priset är det inget fel på.kan dessvärre inte svara på om garantier gäller men finns det en garanti på 6år så skall det inte spela någon roll var pumpen står tycker jag.
Det stod inget om ändrade ägarförhållanden i det finstilta. Om huset byter ägare försvinner garantin då?Inte så vanligt att bara pumpen byter ägare.Varför kalla det garanti, när det näst intill är försäkringsbedrägeri? Det är ju jag som kund och alla andra som har hemförsäkring som får betala en eventuell skada på min pump. Tillverkaren kan ju göra en dålig produkt, för det är ändå inte de som står för kalaset när den gått sönder.
Jo jag vill nog påstå att det i högsta grad kan påverka garantierna om man skruvar ned en pump och installerar om den hos en helt annan ägare. Isf bör nog kontakt tas med ursprunglig säljare som då med all säkerhet kräver en auktoriserad firma som sköter adressbytet samt ned och ominstallationen isf för att ev garantier skall fortsätta att gälla. Mvh Raffen.
Citat från: Raffen skrivet 01 november 2008, 16:35:14Jo jag vill nog påstå att det i högsta grad kan påverka garantierna om man skruvar ned en pump och installerar om den hos en helt annan ägare. Isf bör nog kontakt tas med ursprunglig säljare som då med all säkerhet kräver en auktoriserad firma som sköter adressbytet samt ned och ominstallationen isf för att ev garantier skall fortsätta att gälla. Mvh Raffen.Vi har olika åsikter i denna frågan.Den 6 åriga garantin är på kompressorn och IVT har allt i utedelen som endast har vatten och el kopplingar så vilken rörläggare som helst skulle kunna göra jobbet och att utedelen sedan är kopplad till IVT's innerdel gör ju inte saken sämreÄr bara ute och innedelen sammakopplade på ett fackmannamässigt sätt så anser jag att kompressor garantin skall gälla.
Jag frågade vad det var för givare till den och fick till svar att det endast finns en utetempgivare, man skall ställa alla element på fullt, så skall den bara reglera efter utetemp. Är detta normalt, ingen innetemp givare?
Jag frågade om han (säljaren) hade haft några problem med den.Då sa han att han hade fått larm under sommardrift att den blivit för varm? pannan, vattentemp eller utedel vet jag ej. Får undersöka detta, hoppas larmlistan ligger kvar.
Hoppas det ej är raketforskning att installera borde ju inte vara mer än 6st rör och 2-3 kablar.Förresten vad är det i rören mellan ute och innedel? glykol, sprit, vatten?