0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nån som vet om den hembyggda givaren passar till IVT490/Autoterm också?
Angående kostnader så betalade jag 92kr för alla komponenter inkl frakt hem till postlådan. Experimentkort, väggdosa och kabel hade jag redan.Då köpte jag med en extra trimpot för att justera ärvärdet och en axel till börvärdespoten.Den billigaste återförsäljaren av en RG10 jag har hittat är vvsonnet.se och dom tar 1101kr inkl. moms. Vilket jag anser är rena rånet om man ser till vad det är man betalar för.Åter till tråden. Ingen som vet hur min Nibe tänker med avvikelsen nu?Hade börvärdet ställt på 20ºC grader ett dygn men ärvärdet gick ned till 21ºC och stabiliserades där. Ett antagande är att RG10 bara kompenserar för snabba ändringar och i huvudsak fortfarande använder sig av utegivaren.
Installerade igår en inomhusgivare till min Nibe 310P. .....Det hela verkar fungera bra. Jag får ett ärvärde som är justerat och stämmer med aktuell rumstemperatur och mitt börvärde går också att justera. Bägge står nu på 21 grader.Men det jag har reagerat på är kanal 11, Avvikelse framledning. Det står hela tiden 9. 10 Beräknad framledning och 2 Framledningstemperatur är samma och då borde väl den avvikande va 0?Eller blir det något mysko med beräkningen nu när jag har en innegivare? Ute är det 3 grader enligt 310an. Kurvan står på 8-9 och förskjutningen på -2.För i det här läget tror jag inte min Nibe är bättre på matte än mig.