0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej kjulakalle!VÄldigt snygg grund du har! Ser ut precis som min LB-hus grund Fråga: Var har du ventilerna för utomhusluft? (de som skall tätas igen) Ser inga i din grundmur?Jag hade oxå svart plast på marken, bes.mannen sa vid husköpet att denna borde bytas ut mot ny åldersbeständig byggplast, vilket jag gjorde när jag satte in avfuktaren.. köpte på cheapy, kostade inte många spänn Plasten skulle läggas omlått 20 cm, jag lade 40cm och tejpade skarvarna med åldersbeständig tejp (värdelös, byggmax, släpper...) vidare ska plasten dras ända ut och upp ca 10 cm på grundmuren, den skall hållas på plats med tex stenar, lekablock eller lämpliga icke organiska material.För att få varmt där nere, så varmt att du känner av det genom golvet tror jag personligen att du måste ha isolering på marken (alltså speciell markisolering)Kan inte yttra mig av erfarenhet eftersom jag inte haft min avfuktare över vintern än, men i dagsläget har jag ca 14-15 ºC i krypgrunden, vet ej vad det hade varit utan avfuktaren.edit-> Jag har INTE någon isolering på marken i dagsläget, däremot funderar jag på att lägga in
Däremot drar min avfuktare mycket ström... ligger på ca 50% RF och avfuktaren snittar då på ca 400w/timme.