0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag vill styra min VP som jag vill. Tyvärr saknar min pump funktion för att själv kunna programmera den hur den skall aggera. Då man sköter VP:n via en fjärrkontroll kan det inte vara så svårt att kunna fånga in signalerna för resk aktivitet. men för att slippa uppfinna hjulen igen kanske någon vet om det redan finns det jag söker efter?
Citat från: MGKea skrivet 09 oktober 2008, 09:07:47Jag vill styra min VP som jag vill. Tyvärr saknar min pump funktion för att själv kunna programmera den hur den skall aggera. Då man sköter VP:n via en fjärrkontroll kan det inte vara så svårt att kunna fånga in signalerna för resk aktivitet. men för att slippa uppfinna hjulen igen kanske någon vet om det redan finns det jag söker efter?Hej MGKea! Nej det finns nog tyvärr inget sådant MGKea, ivf inte som jag känner till. Jag tycker att det du nämner låter ganska välbekant när det gäller att pumparna inte uppför sig precis så som man själv önskar. Detta beror väl då på att olika parametrar är inlagda i pumparnas styrprogram som då på sitt eget sätt styr och ställer över pumpens agerande beroende på lite olika villkor, och detta kan man ju då inte ändra på såvitt jag förstår.Mig veterligen så finns det bara ett pumpfabrikat som man kan styra via fjärren och som jag anser uppför sig precis så som man själv vill och önskar, och det är Toshibas pumpar. Mvh Raffen.
Citat från: Raffen skrivet 09 oktober 2008, 10:00:50Citat från: MGKea skrivet 09 oktober 2008, 09:07:47Kan du programera din pump så att den är avstängd under dagen och bara gå på natten beroende på utetemp och blåst osv...?
Citat från: MGKea skrivet 09 oktober 2008, 09:07:47
Skulle den här manicken eller något liknande kunna vara till nytta? Säljs för ca 3000 SEK.http://www.kcc.se/fil/dbfiles/shopdoc_manual_svensk_rost_139.pdf