0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej. Har idag köpt en likadan pump som du har. Kostade 2999 kr på Ceapy. Har tittat lite på den och läst manualen och ser nu ut som ett stort frågetecken. Hur får man in 5-ledarkabeln?Skall rören i innedelen rätas ut i 90 graders vinkel för att föras ut genom hålet i väggen?Kopplas rören ihop på utsidan väggen?Om du har lust att svara på mina frågor skulle jag bli hellycklig!
Till sign. ncc 1701d vill jag säga att du får köpa till en 5x1,5-kabel.Tack och ha det bra i värmen!Anders/vanders
Hur får man in 5-ledarkabeln?
Den här billiga pumpen som Cheapy säljer funderar jag på att sätta in i en liten lägenhetpå endast 30 m2. Tror ni det skulle funka eller kommer den att störa för mycket på den lilla ytan.Vill inte kosta på för mycket här och väljer mellan en pump från Jula eller den här.Tacksam för råd och om ni ser några för el nackdelar.
Citat från: helene skrivet 19 november 2008, 13:52:27Den här billiga pumpen som Cheapy säljer funderar jag på att sätta in i en liten lägenhetpå endast 30 m2. Tror ni det skulle funka eller kommer den att störa för mycket på den lilla ytan.Vill inte kosta på för mycket här och väljer mellan en pump från Jula eller den här.Tacksam för råd och om ni ser några för el nackdelar.Hej Helene! Skippa tanken på de här billigare B eller C-pumparna tycker jag och satsa hellre några tusenlappar extra på t.ex en Mitsubishi SRK20ZGX-S-pump på ca 4,6 kw. Den har en lägsta avgivna värmeeffekt på ca 500 watt och går dessutom riktigt tyst och fint. En verkligt bra pump alltså även för mindre utrymmen. http://www.nettovarmepumpar.se/Faktablad_MHI_SRK20_25ZGX.pdfMvh Raffen.