0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej ,undrar om det är någon som instalerat en 1215 i tvättstugan och har ett sovrum och kök som angränsar mot VP.VPn kommer att stå på betong underlag och mot yttervägg .Sovrumsväggen kommer jag att klä med gipps förljud dämpning. Finns det något bättre sätt?? Tipps motages /Mso
Jag har en 1215-7 som står i ett pannrum som är ett litet rum med dörr in från tvättstugan. På andra sidan pannrummet ligger gillestugan som vi numera använder som sovrum. Jag sover med huvudet ca 2 meter från VP. Väggen mellan pannrummet och gillestugan/sovrummet är av lätt hål betong. Jag hade exakt samma fundering som dig innan vi körde igång VP. Men jag kan bara säga att jag inte alls störs av ljudet. Dels låter det väldigt svagt och dels är ljudet av sådan frekvens att det snarare är trivsamt än störande. Dessutom, vilket jag tycker är en fördel, ligger man nära sitt minsta barn (VP) vilket gör att man snabbt och enkelt kan springa in dit under natten för att exempelvis kolla gradminutunderskottet.Så ska du inte ha pappersväggar kan jag inte tänka mig att det blir problem.
Du kanske till och med kan flytta in sängen i pannrummet?