0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
För det första vill de ha 1000kr för att göra en ritning över det ventilerade golvet. Och sen ta bra betalt för sin produkt.
Jag tänkte riva ut den gamla heltäckningsmattan i källaren och ersätta den med något roligare golv. När vi köpte huset gav besiktningsmannen som råd att ha antingen heltäckningsmatta eller klinkers i källaren för att fukten skall kunna vandra fritt.Jag är inte så förtjust i heltäkningsmatta och klinkers blir för kallt. Golvvärme känns inte rimligt, dels för att det är en stor golvyta, dels för att bottenplattan är oisolerad. Så jag är inne på att ha ett ventillerat källargolv för att leda bort fukten på detta sätt. Här är ett system som jag hittat.www.fuktsparren.se/optiventfilm.htmlProblemet är att det är lite dyrt. För det första vill de ha 1000kr för att göra en ritning över det ventilerade golvet. Och sen ta bra betalt för sin produkt.Någon som har erfarenhet av ventilerade golv?Jag har en mekanisk frånluftskanal som går igenom rummet. Tänkte leda leda ner detta för att ventillera golvet.
Problemet med blå platon är att det inte är någon ventilation kopplat till det. Jag vill kunna leda bort fukten inte spärra det. Det som man brukar höra från fackfolk är att fukt inte är något problem så länge som det får vandra fritt och inte kommer i kontakt med organiskt material.Om jag sätter dit en fuktspärr så kommer troligen fukten att söka andra vägar att vandra.