0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej!Jag har Luft-luft pump och öppen spis.Jag saknar också möjligheten att ställa in ett dygnsprogram där inställningarna växlas automatiskt med timerfunktion./// Niklas
Vad har ni för slags värmepump? (Bergvärme, jord, luft osv)
Hur mycket använder ni er värmepump?
Hur ofta behöver ni justera inställningarna på pumpen (temperatur tex)?
När är det ni behöver justera värmepumpen manuellt?
Några synpunkter på om ni saknar någon funktionalitet med er värmepump (existerande funktion i dagsläget spelar ingen roll) eller något annat som ni anser saknar eller kunde göras bättre?Hur är själva interaktionen med själva värmepumpen för att exempelvis ändra värmeinställningar, lätt, svår?
Raffen,Det bästa ur värmespridningssynpunkt är inte nödvändigtvis det bästa ur komfortsynpunkt. Med andra ord skulle jag vilja prioritera verkningsgrad och värmespridning när jag inte är hemma för att sedan prioritera komfort lite mer när jag är hemma. Jag tycker t.ex. inte om att köra fläkten på högsta varvtal eftersom det väsnas lite för mycket, speciellt när jag ska sova. Med en automatisk omställning mellan två program skulle jag troligen spara mer pengar än idag utan att komforten blir lidande. Jag tror heller inte att pumpen tar skada av att inställningarna justeras upp och ner ett par gånger per dag./Miguel