0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
En övrig fråga till er experter - vad menas med DeltaT över kompressorn eller över v-pumpen?
Innan du skruvar ner cirk.pumpen borde du nog kolla att det inte är någonting som gör att pumpen inte ger full effekt, för enl. Lexus så ska ju pumpen med nomonellt flöde ge ett deltaT på ca. 5 grader- och efter som du inte har någon extra cirk.pump så kan man ju förutsätta att flödet inte är högre än just 800 l/h.Roger
enligt diagrammet i manualen så står det så här på kurvan:vid 0 kPa - 1 m3/h 20 - 0,8 m3/h 35 - 0,6m3/h 48 - 0,4 m3/h 52 - 0,2 m3/h 56 - 0 m3/h
vilket tryck e de som avses här, totala tryckfallet eller?
Lexus, varför får jag lägre elräkning om jag skruvar ner cirkpumpen?Förutom att just cirkpumpen drar mindre ström...
tack för svarennej lexus du har inte lovat något jag trodde kanske där fanns någon smaskig hemlighet med att sänka hastigheten kan detta vara till hjälp??flödet e vid högsta hastighet enligt manual.det är en wilö cirkpump men jag hittar ingen beteckning på den...detta borde ju vara max av vad som går att få ut av cirkpumpen.då kan jag alltså inte pumpa fram mer än ungefär halva flödet av vad uponor räknat fram. vad blir konsekvensen av det.får det stor betydelse för verkningsgrad o effekt eller vad e de som händer???enligt uponor ska mitt totala tryckfall vara 10,159 kPa dim (strypt) tryckfall 8,374 tot flöde 0,426 l/ssen står det något så här R x L 1,785 kPamartin