Hej !
Liten fråga kring min nibe 360.
jag har väldigt dålig koll ang pannan, då vi flyttade in under sommaren och det är först nu den börjar värma huset ordentligt.
installerad i ett nybyggt hus på dryga 160m2.
började bråka med mig igår, skall väl nämnas att det var kallaste natten hittills ca 5 grader, vv givaren stod på 25,5 grader om framledningen runt 26 grader (detta kollade jag innan jag gick o kojsade) Kollade vv tempen vid 9 tiden på morgonen då låg den på runt 40, frammåt 11 tiden slog kompressorn ifrån då hade vv tempen kommit upp i normal temp (dryga 50grader). Dåligt tryck på tryckmätaren då, och jag fyllde på lite. senare steg den o låg högre än normalt vilket gjorde att jag släppte ut tills den stod på ca 1,2bar.
Kall natt denna natten också, men vv tempen ligger i normaltemp på morgonen och framledningstempen är också ok. däremot står tryckmätaren nästan på 0bar.
samt att kompressorn går istortsett hela tiden, det kanske är normalt ? däremot går elpatronen inte in.
skall fylla på mer med påfyllningsventilen? och varför ändrar det sig så ? systemet skall vara avluftat.
nog gör att jag har pillat men jag ställde ju trycket till 1,2bar igår middag och nu imorse ligger det på nästan 0bar.
värden just nu. kompressorn frånslagen.
vv givare 50,9
kompressor givare 50,3
temp elpatrongivare 52,3
framledning 24/24 kurvlutning 5 förskjutning -2
returtemp 24,3
ute temp 10,7
förångningstemp 20,8
avluftstemp 21,1
frånluftstemp 22,8
innetemp ca 21grader
mvh