Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Felkod pÃ¥ awyz14lb nocria???  (läst 3510 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Tobyponken

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 86
  • Karma +0/-0
Felkod på awyz14lb nocria???
« skrivet: 13 september 2008, 13:04:29 »
Hej!

Har en ca 2 mån gammal nocria som har stannat 2 ggr och visat en felkod. Efter första gången fick jag rådet att reset:a och testa igen. Då gick den ca 1 vecka och nu samma sak igen. Hittade servicemanual på nätet http://www.oceanairdist.co.uk/assets/pdf/service/Fujitsu/AWYZ14LB.pdf och enligt den så betyder felkoden som visas "CT abnormal". Kan vara så att jag läser antalet blinkningar fel då operation lampan blinkar så snabbt, men jag tror det är fem ggr och timnerlampan 3 ggr.
Vad betyder CT?

Fick inte tag på firman jag köpte den av i fredags så jag vill gärna veta om jag kan köra vidare utan att riskera att förstöra mer?
« Senast ändrad: 13 september 2008, 13:08:32 av Tobyponken »

Utloggad qvisten

  • I branschen
  • Expert pÃ¥ värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 692
  • Karma +0/-1
  • Kön: Man
SV: Felkod på awyz14lb nocria???
« Svar #1 skrivet: 14 september 2008, 00:54:37 »
Stäng av den och vänta på att montören/åf kommer och tittar på den. Är det glapp kan du bränna kontakter om du fortsätter att köra den.

//Rickard

Utloggad Tobyponken

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 86
  • Karma +0/-0
SV: Felkod på awyz14lb nocria???
« Svar #2 skrivet: 22 oktober 2008, 08:48:19 »
Är kanske lite sent att svara på detta nu men problemet blev åtgärdat av åf snabbt och enkelt (för mig iaf). Det var som jag förstod en kabel mellan inne och utedel som installatören kopplat fel, som tur var hade inget skadats.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!