0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej jag funderar på att komplettera våran uppvärming med luft värmepump min fråga lyder då jag bor i en två våningsvilla 133 kvm om någon tycker det är en bra ide att installera två av dom billigaste typ e9gkepanasonicpumpar ,en på varje våning . eller att satsa på en pump på botten våningen med bättre prestanda typ toshiba ras 10 eller 13 .För övrigt funderar jag mycket på rätt val av uppvärmningssystem då jag har ett vattenburet system men i en gammal panna, eldar med pellets nu men luft värmepump verkar vara bekvämt . Att slippa bära pelletssäckar osv skall jag satsa på luft värmepump vad tycker ni
Tack för tipsen En pump på varje våning är nog ingen dälig ide men kan nog bli ganska dyr att genomföra därav tanken med en billigare variant av dom bättre märkena , kan väl vara bättre än i så fallbara en större och dyrare pump på första våningen eller en så kallad billigpump ( kina)men jag undrar om ex panasonic re9hke skulle vara ett bra alternativför övrigt tror jag det är bra med flera olika möjligheter att värma huset ex ex luftvärmepump + braskamin eller pelletssolvärme + pump osv