Hej
Jeg har forsøgt at læse om golvvärme men forstår ikke alt. I øverste "sticky" ämne står der:
"Vi rekommenderar inte att ni använder termostatstyrda golvslingor, slingorna ska flödesstrypas för att uppnå jämn temperatur, värmeregleringen ska skötas av rumsgivare kopplad till VP."
Om man bruker en akkumuleringstank, så er det vel ok med termostater? Om man har 150m2 hus, så er det vel svært at have samme temp overalt?...
Egentligt har jeg mest brug for hjælp til dimensionering af värmeslinger. Jeg tænkte at lægge isoleringsplatter med pexrör i. Me nhvilken dimension? Og hvor mange slinger? Jeg har en ritning af den ene etage.
Jeg gætter på:
- 1 slinge, kök
- 3 slinger, stue
- 1 slinge, entre
- hvad med VC og med Tvät?
Arelaer i kök og tvät kan blive lidt større, da jeg har læst at det er ok at lægge varmeslinger under kökbord:
http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=12323.0Håber på hjælp til dimensioneringen af min gulvvärme. Om nogen kan anbefale et firma omkring Malmö til at hjælpe med gulvvärmen, så hører jeg gerne om det. De firmaer jeg har kontaktet har ikke kommet tilbage til mig.
Hilsen Anders,
Klågerup