0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tack för svaren!Då verkar jag vara inne på rätt spår att köpa en pump med rejäl effekt,återstår att se vilket märke jag väljer.En fråga angående monteringen:Om man vill ha innedelen ovanför ytterdörren, hur gör man då med dräneringsslangen från innedelen?Man vill ju inte leda dräneringsvattnet från innedelen ut på bron.Tips på hur man löser det? Hur har ni andra gjort?Laroy
Hej Laroy! Du har väl en trapp upp till ingången på huset?? Sätt slangen vid sidan av trappen intill väggen på huset. Den här slangen kommer det ju bara vatten ur om du använder pumpen till att köra AC med på sommaren, så det är inte till något större besvär. Brukar ledas ut i samma kanal som rören till ytterdelen ligger i, och sedan släpps den rakt ut och ned mot marken i första böj. Mvh Raffen.
Citat från: Raffen skrivet 07 september 2008, 22:11:57Hej Laroy! Du har väl en trapp upp till ingången på huset?? Sätt slangen vid sidan av trappen intill väggen på huset. Den här slangen kommer det ju bara vatten ur om du använder pumpen till att köra AC med på sommaren, så det är inte till något större besvär. Brukar ledas ut i samma kanal som rören till ytterdelen ligger i, och sedan släpps den rakt ut och ned mot marken i första böj. Mvh Raffen.Ok! Ja vid sidan / under trappen kan man ju leda ut det.Hur gör man då om man sätter pumpen på en innervägg?Innedelen har ingen behållare för drängeringsvattnet som man kan tömma"manuellt"? Ungefär som på en vanlig kondensavfuktare?Som ni kanske märker är jag helt grön när det gäller värmepumpar...Laroy
Hej,Ok jag var nog lite otydlig.Vad jag menar är :Hur gör man om man vill sätta innedelen på en vägg i huset som inte är en av husets ytterväggar?Är det bara att glömma?Laroy
Tack Raffen för svaren!Vad kostar en kondensvattenpump ungefär?Eller så får man väl helt enkelt skippa att köra AC...