0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vilket märke ska man välja, i denna djungel..??Vilken drar minst el..??Vilken klarar lägsta temperaturer..??Och sist men inte minst...vilken ger bäst värme..??Kanske ska tillägga att vi har bubbelbadkar och behöver en stor varmvattenberedare!Och vi kommer att fortsätta med eldningen som mysfaktor och när det blir riktigt kallt!!! Men vill slippa att komma upp på morgonen med endast 13-16 ºC - Elda - och sen lika kallt när man kommer hem från jobbet igen....
Hej!Vi ska byta värmesystem och funderar på en luft-vatten pump och ev en liten solfångare som tillägg!!! Vi bor i skåne i ett lite smådragit hus, byggt 1890 och renoverat och isolerat i början på 1980 fram till idag.. I dag eldar vi endast med ved i en vedkamin och vattnet värms av en gammal el panna (thermia) från 80-talet. (som från början var en luft-vatten pump, men utedelen har för länge sen lagt av).Mina frågor är nu...Vilket märke ska man välja, i denna djungel..??
Vilken drar minst el..??
Och sist men inte minst...vilken ger bäst värme..??
Kanske ska tillägga att vi har bubbelbadkar och behöver en stor varmvattenberedare!
Det är helt rätt att det är viktigt vem man väljer som installatör. Jag har därför valt bort IVT då jag hört från säkra källor att deras serviceorganisation är värdelös. Likadant väljer jag bort installatörer som inte ens orkar inkomma med en offert. Hur kan man lita på en leverantör om dom inte ens orkar skicka ut en offert?
Citat från: Jimmy_I skrivet 02 september 2008, 16:44:26Det är helt rätt att det är viktigt vem man väljer som installatör. Jag har därför valt bort IVT då jag hört från säkra källor att deras serviceorganisation är värdelös. Likadant väljer jag bort installatörer som inte ens orkar inkomma med en offert. Hur kan man lita på en leverantör om dom inte ens orkar skicka ut en offert?Jag har motsatta erfarenheter i Skåne. Vi skickade offertförfrågan till 3 installatörer av IVT, 2 av CTC och en av Nibe. Installatörerna av CTC och Nibe svarade inte eller kändes oseriösa. Den enda erfarenheten av IVTs serviceorganisation jag har (uppstartskontrollen efter en månad) var oklanderlig. Servicekillen kom dagen efter jag ringde och verkade kunna sina saker.