0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
vänd på Nocria får man aircon.......så nu vet till och med Northkingen vad han egentligen köpt....
Hej GammelMan! Ja du skrattar åt detta men det är faktiskt sant. Med den helt annorlunda luftfuktighet som vi har här längre ned i Sverige så kan man jämföra ungefär på det sättet. Jag var uppe i Vidsel i 2 veckor när jag gjorde lumpen så jag vet ganska väl hur det funkar alltså, jag föredrar mkt hellre 30-35 minusgrader uppe i Norrland än 15-20 minus här nere i mellersta eller södra delarna av Sverige det kan jag försäkra dig. Mvh Raffen.
Citat från: Raffen skrivet 28 december 2009, 01:05:12Hej GammelMan! Ja du skrattar åt detta men det är faktiskt sant. Med den helt annorlunda luftfuktighet som vi har här längre ned i Sverige så kan man jämföra ungefär på det sättet. Jag var uppe i Vidsel i 2 veckor när jag gjorde lumpen så jag vet ganska väl hur det funkar alltså, jag föredrar mkt hellre 30-35 minusgrader uppe i Norrland än 15-20 minus här nere i mellersta eller södra delarna av Sverige det kan jag försäkra dig. Mvh Raffen. Vad har ni för luftfuktighet vid -20 när ni inte kan gå ut ens ?
Hej GammelMan! Jodå vi kan visst gå ut när det är -20 ºC Däremot om det är 30-35 minusgrader så är det betydligt tuffare alltså, detta medan man ganska obehindrat kan vistas ute i Norrland vid 30-35 minus utan några större problem. Du får väl komma ned lite till den lite mera sydligare delen av Sverige när det är ca 15-20 minus så du får reda på hur det känns i det verkliga livet här. Vad vi har för luftfuktighet har jag inte direkt kollat nu men vi har det rätt disigt i luften och på fm idag med ca 16-17 minusgrader så kan t.ex grannens Mitsubishi-pump se ut på det här sättet medans min Toshibapump samtidigt ser ut så här enligt bifogade bilder. Mvh Raffen.
Vad är det för låda bredvid värmepumpen?
Det är fusk att kasta snöboll på grannarnas VP. Gott nytt VP-år! tomte::
Vad är det för låda bredvid värmepumpen? Bredvid mitsun, fjärrvärme rören?