Jag har kontaktat Gunnar Hedlund på Comfortzone för att han skulle få möjlighet att ge sin syn på saken.
Då han inte är en registrerad medlem på forumet ville han att jag skulle bifoga hans svar i mitt inlägg.
Han skriver som följer:
Jag (VD för ComfortZone) har läst inläggen i denna tråd och vill komma med ett uttalande.
Trådskaparen har rätt i att han fått dålig service, ingen skall behöva vänta i 12 veckor på reservdelar.
Det verkar som om ärendet fallit mellan stolarna mellan vår återförsäljare och oss själva.
Trådskaparen har dock missuppfattat eller fått felaktiga uppgifter om hur vår reservdelshantering sköts, vi håller reservdelar för omedelbar leverans.
Här handlar det alltså om att reservdelsbeställningen har tappats bort på något sätt.
Vi har efter en tidigare liknade incident infört bättre rutiner så att denna typ av problem inte skall kunna inträffa, men uppenbarligen kan det ske ändå vilket gör att vi än en gång kommer att se över våra rutiner.
Man skall dock komma ihåg att de flesta av våra kunder är mycket nöjda, även med den service de får.
Gunnar Hedlund
Min (Rickard) kommenar är som följer:
Den förklaringen var ungefär vad jag misstänkte, saker som kan hända även i de bästa familjer, alltid lika tråkigt för den det drabbar, och säkert inte planerat från tillverkares/återförsäljares eller reparatörs sida (varför skulle nån medvetet ha 12 veckors leveranstid på reservdelar).
Jag nöjer mig det detta svar och låser härmed tråden då ytterligare frågeställningar i detta ärende bara riskerar utsätta fler enskilda individer eller företag för misstänkliggöranden.
Som jag ser det är förklaringen som ComfortZone:s VD lämnat trovärdig, och huruvida felet ligger hos tillverkaren, återförsäljaren eller reparatören saknar liksom betydelse, jag förutsätter att alla parter som blivit inblandade i denna fråga kommer att göra sitt bästa för att det inte skall upprepas.
Har ni kommentarer på detta, eller synpunkter på mitt beslut att låsa tråden, är ni välkomna att PM:a mig.
MVH
Rickard