0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
På min Panasonic l/l går matningselen till utedelen.Fundering. Man kan köpa både maskin och installation av ex en vanlig vitvarufirma för ca 15 lakan. Det blir kanske enklare om det blir problem......
Efter mycket surfande, offertförfrågningar och beslutsångest har jag nästan bestämt för för att handla en Panasonic E9GKE med installationskit (rör, vibrationsdämpare och konsol) av en välkänd butik på nätet och låta en installatör hjälpa mig med inkoppling av rör + vacuumsugning. Efter mycket letande hittade jag till slut en behörig installatör som gick med på att hjälpa mig med installationen. Slutnotan inklusive all frakt, moms, osv skulle hamna på ca 13000:-Alternativet är en Toshiba RAS-B10SKVP-E för 2000:- mer. Jag tycker inte den pumpen verkar värd 2000:- mer än panasonicen, vad tycker ni?Behöver jag något mer än installationskitet? (dräneringsrör?, kopplingsdetaljer till rören?, mm?) Var köper jag det i så fall?Ska matningsströmmen anslutas till innedelen eller utedelen?Hålet kommer gå genom en fasadtegelvägg och jag har förstått att det ska luta svagt utåt. Ska man täta med något mellan rör och hål? I så fall vad, och ska det vara på insidan eller utsidan eller både och?