0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
HejJag köpte en Konica-Minolta Dynax 5D tillsammans med en zoom AF DT 18-70 och en minolta zomm 75-300 för ett par år sedan. Det är i stort sett samma kamera som Sony säljer nu, sedan de köpte upp Konica-Minolta. En bra sak med denna är att den har bildstabiliseringen i kamerahuset och inte i objektivet. Jag är helnöjd med den och den tar mycket bra bilder, men det gör säkert den andra du tittat på också.Däremot ska man nog välja en systemkamera i stället för en kompakt om man fotograferar mycket. Det blir betydligt bättre bilder med objektiven man kan välja till en systenkamera. Till Sony´s kamera passar alla Minoltas AF-objektiv. Jag har en liten billig Cannon i fickan, när jag inte vill dra med den större systemkameran.//Ronnie
Tackar.Det blir nog en D40.Den verkar lagom och har ett bra pris
Citat från: Hansson skrivet 08 augusti 2008, 12:23:24Tackar.Det blir nog en D40.Den verkar lagom och har ett bra prisBra val tror jag. Se upp med objektivvalen bara, på den kameran måste väl objektiven ha inbyggd fokusmotor om du vill ha autofokus./Paj
Citat från: erp skrivet 08 augusti 2008, 12:47:38HejJag köpte en Konica-Minolta Dynax 5D tillsammans med en zoom AF DT 18-70 och en minolta zomm 75-300 för ett par år sedan. Det är i stort sett samma kamera som Sony säljer nu, sedan de köpte upp Konica-Minolta. En bra sak med denna är att den har bildstabiliseringen i kamerahuset och inte i objektivet. Jag är helnöjd med den och den tar mycket bra bilder, men det gör säkert den andra du tittat på också.Däremot ska man nog välja en systemkamera i stället för en kompakt om man fotograferar mycket. Det blir betydligt bättre bilder med objektiven man kan välja till en systenkamera. Till Sony´s kamera passar alla Minoltas AF-objektiv. Jag har en liten billig Cannon i fickan, när jag inte vill dra med den större systemkameran.//RonnieHej, jag hade 7D ett tag. Bildstabiliseringen var suverän, liksom ergonomin, men det fanns inga objektiv att köpa när Sony tog över. Så jag bytte till Nikon som *alltid* har problem att hålla leveranstiderna. Men det finns riktigt mycket bra objektiv att välja bland./Paj
Det är ju samma hus fortfarande, med minoltafattning. Det finns fortfarande många objektiv att väla på till Minolta, alla Minolta AF-objektiv för den vanliga systemkameran passar. Jag köpte ett vanligt 75-300 zoom Minolta AF hos Pix Mania till min kamera. Därför är det bra att bildstabiliseringen sitter i kamerahuset.//Ronnie
Så där har prov fotat lite med D4an och det är verkligen kul.Vilken skillnad mot den gamla kameran.En sak jag undrar över. Kan man ha ett UV filter som lins skydd.Alltså ha det på jämt.Det är ju drygt att ta bort skyddet varje gång man skall spontan fota lite