Jag har fått tag i 2st beg. utomhus delar från Fujitsu på 4kw/st, 1st AOY12USCC o 1st AOY12UGBC o en vvxl till detta som tidigare använts för uppvärmning av radiatorvattnet tilll ett hus. Då det inte finns någon inomhusdel så är styrningen inbyggd i ett extra skåp o även i resp utomhus del.
All onödig styrning skall nu rensas för jag skall använda dessa för uppvärmning av poolen o styrningen sker via PLC. Mao om spänning finns till utomhusdelarna så skall de gå för fullt.
Men mitt problem är att jag även vill att avfrostningsfunktionen fortfarande skall fungera o skulle behöva lite input hur den fungerar så jag inte rensar ut den också. Hittar inget bra elschema någonstans som förklarar avfrostningsfunktionen.
Har tagit några bilder o undrar ifall följande är rätt.
1. Nr 1 på bilden är en temp. givare som sitter på förångar delen o är kopplad till styrkort Nr 3.
2. Styrkort Nr 3 styr avfrostningen o fyrvägsventilen, inställning sker mha potentiometrar på styrkortet
3. Nr 2 visar en termostat som går ner till värmeslingan o troligtvis också till kompressorn. Går denna alltid till vid en viss temperatur eller hur fungerar detta?
4. Nr 4 är en extra kontaktor som skall bort.
Någon får gärna förklara detta för mig

/ronson