0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Raffen nämnde ju ett antal lämpliga pumpar här ovan och har du bara tillgång till utrustning för vakuumsugning så ser jag inga problem med att montera själv. Har sett på när certifierad kyltekniker monterat och vakuumsugit mina två pumpar och det var absolut inte något avancerat. Så är du bara en aning tekniskt lagd så är jag övertygad om att du klarar det galant.
Jamen om nu pumparna är så förträffligt bra och håller så hög kvalitet så ska det väl inte vara någon fara på taket att göra jobbet själv.Sedan förstår jag inte Raffen, varför du måste citera när inlägget du svarar på står alldeles ovanför. Finns ingen anledning att göra detta anser jag.
Hadde jag vetat att mitt inlägg skulle smutskasta oss som vill göra jobb på egen hand skulle jag nog inte ha bett om hjälp på detta forum.alla är inte hemmapulare med tummen mitt i handen.finns nog duktiga människor trots att de inte är certifierade.Men är det vad som krävs får jag anlita en sådan..Men tips på bra maskiner kanske går att få ändå
Citat från: larkar skrivet 13 juli 2008, 18:57:11Jag monterade pump nr2 själv, med vakumsugning och köret. Det ska nog gå bra för dej också. Att Raffen är paragrafryttare eller fegis ska vi inte bry oss om.Till en sommarstuga på 50m2 skulle jag välja en on/off-pump i storlek 9 eller 12 ifall den ska användas tillfälligt och en ditto inverterpump ifall den ska användas kontinuerligt.Det är billigare att köpa koningsverktyg från biltema än att ta en pump med snabbkoppling. Dessutom tror jag att en dubbelkonkoppling är säkrare än snabbkopplingens O-ringar.