0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Den som söker finner :-) På orginalritningen finns vädersträcken.Det var som jag gissade nedre kortväggen i storstogan är söder och köket ligger i norr.Min tänkta utedelsplacering hamnar mao i öster.Så nu får jag lite svårare att somna i natt :-(/putte
Citat från: Puttepj skrivet 29 juni 2008, 23:42:31Den som söker finner :-) På orginalritningen finns vädersträcken.Det var som jag gissade nedre kortväggen i storstogan är söder och köket ligger i norr.Min tänkta utedelsplacering hamnar mao i öster.Så nu får jag lite svårare att somna i natt :-(/putteHej Putte! Är det något som hindrar dig från att sätta pumpeinnerdelen på kortsidan av storstugan, dvs i söderläge?? För bästa värmespridning i det huset så skulle den ju sitta på kortsidan, och vid sidan om den öppna spisen, och blåsa mot köket och sovrumsdelen i väderstreck norr.Mvh Raffen.
Citat från: Raffen skrivet 30 juni 2008, 00:15:26Citat från: Puttepj skrivet 29 juni 2008, 23:42:31Den som söker finner :-) På orginalritningen finns vädersträcken.Det var som jag gissade nedre kortväggen i storstogan är söder och köket ligger i norr.Min tänkta utedelsplacering hamnar mao i öster.Så nu får jag lite svårare att somna i natt :-(/putteHej Putte! Är det något som hindrar dig från att sätta pumpeinnerdelen på kortsidan av storstugan, dvs i söderläge?? För bästa värmespridning i det huset så skulle den ju sitta på kortsidan, och vid sidan om den öppna spisen, och blåsa mot köket och sovrumsdelen i väderstreck norr.Mvh Raffen.Hej igen Raffen. Kortsideväggen är den enda vägg som jag kan hänga upp en platt TV och där tillhörande möblemang.över huvut taget är det här en rätt trång kåk och det är mycket som skall få plats i den och det är mycket kompromissande för att vi skall få plats med vårt bohag. Så tyvärr så är nog inte kortväggen en fungerande alternativ.Tänkte nog testa Torbjörns förslag, att köra en golvfläkt för att testa att blåsa storstugans luft mot sovrumsdelen. Har det påverkan, och det borde det nog, så bör man väl fundera på att ha utventilation på norrsidan på något sätt. /putte
Hej Raffen. Hmm hörnplaceringen var om inte annat uppfinningsrik, men nog svår att sälja in hemma :-)