0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Läste i en tidning om Haier-luft-pumppar. COP 5,5 . Låter väl bra . Är det någon som har erfarenhet av dessa pumppar . Digitalisk dissplay i innerdelen .
rollster,Längesedan jag skrev något i forumet, läser mest nu för tiden, men nu kunde jag inte hålla mig. studsGör en sökning i forumet angående Haier så får du lite träffar att läsa.Personligen skulle jag så här i efterhand utan att gå in på detaljer ha köpt ett annat märke.2003 var jag nybliven villaägare och "grön" på det mesta vad gäller uppvärmning med mera.Man gick på reklamen med att spara si och så mycket. Det blev dyrt för min del! Men man lär sig så länge man lever.
Ja jag har erfarenhet från dessa pumpar!Och vill bara nämna att det finns en dom från skövde Tingsrätt som har kommit fram till att säljaren använt vilseledande uppgifter vid köptillfället detta tillsammans med att pumparna inte höll mottot för svenska förhållanden.Därmed tvingades säljaren att häva köpet.Detta var under 2007, så det förvånar mig att de fortfarande finns på marknaden med sammaargument.Om ni är intresserade av ytterligare detaljer så maila mig personligen.mvhHaierkännare!
Perik,Intressant det här med "givarna".Antar att det gäller KSI-modellen?Kan du i så fall ge en lite närmare beskrivning om givarnas placering så man kan kolla om dom sitter rätt eller fel. För övrigt så har min pump lite hyss för sig:Har ibland problem med att den vid avfrostning blåser kalluft. Avfrostningscykeln är också väldigt lång tycker jag, ca 10-15 min sedan går den några minuter för att sedan stanna och stå still i ca 5 min innan den åter går igång och "rullar" konstant, 40-45 min senare samma procedur igen. När den var "nyinstallerad" gick den många, många timmar innan den frostade av?Dom gånger vi har haft strömavbrott har pumpen startat om men bara rullat på "lågfart" utan att värma. Vad gäller fläktmotorn är min på gång att ge upp, gnisslar från och till.