Hej,
här har jag börjat på en github repository
https://github.com/manicken/rego600_reverseEngineerdär finns just det remote IF
men det interfacet är gammalt och jag har ingen backend som den kan köra mot för nuvarande
jag har nämligen mest hållit på med DALHAL, men ville ta en paus och då körde jag lite RE istället
den gamla backend är föråldrad, men i princip så fungerade den som en websocket <-> uart bridge så alla requests var i rådata format
det gav nämligen möjlighet att testa helt rått hur rego600:s service port fungerade utan att jag behövde vara nere i källaren.
Har tidigare hackat en Crouzet Millenium 3 för en EuroFire brännare och då körde jag också raw bridge men då endast som en raw tcp <-> serial bridge, det går säkert att göra här också men att hosta det via en websida är mycket mer flexibelt.
Jag undrar hur du hade tänkt att remote control skulle fungera i just ditt fall?
Min lösning kommer helt klart använda DALHAL
Jo förresten jag har kommit på hur man låser upp menyn till FABRIK access endast med hjälp av 3 kommandon
först skickar man 0x0004 till 0x7B95(regindex @ cmd 03) detta låser upp service meny access
sen skickar man 0x2c9c till 0x447(regindex @ cmd 03) detta navigerar meny till 5.12 version visning
sist skickar man 0x0008 till 0x7B95(regindex @ cmd 03) igen detta låser upp fabrik meny access
ska säga att jag har haft några problem med detta, kan vara så att jag skickar 9c2c istället för 2c9c, får återkomma med mer info
det är lite förvirrande med little endian osv får analysera koden bättre, fast det fungerar annars (konstigt)
men om man blir utelåst är det bara att starta om VP helt,
man kan också "manuellt" navigera till 5.12 via remote styrning och sen skicka det sista kommandot
Edit nu kom jag på, ibland av någon anledning så går det inte ens att komma in i service meny access då måste man power reset vp, jag ska undersöka för det måste finnas ett register som isåfall motverkar det, och kanske man kan göra mjukvaru reset.