0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Var och lagade 1 likadan igår, bytte växelventil.Växelventilen får 230 volt när den ska göra vv, det går lätt att mäta sig fram till bakom elluckan där ser man 2 anslutningar till vxl-ventilen. Om du sen trycker in xtra vv så känn på det rör som går ut från vxl-ventilen och in mot beredaren då detta ska bli varmare.'Det som händer är att vxl-ventilen kärvar och när den ska göra vv så värmer den till huset istället.Byt den den tar ca 2 tim tot.för en servicekille
Det jag tycker verkar konstigt är att jag ändå inte får något varmvatten även om jag manuellt hakar upp ventilen i tappvarmvattenläget m h a spaken på sidan av ventilen. Borde inte frånluftsvärmepumpen värma tappvarmvattnet hela tiden då? Eller har jag missat någon?
Citat från: pjoffen skrivet 15 juni 2008, 23:43:26Det jag tycker verkar konstigt är att jag ändå inte får något varmvatten även om jag manuellt hakar upp ventilen i tappvarmvattenläget m h a spaken på sidan av ventilen. Borde inte frånluftsvärmepumpen värma tappvarmvattnet hela tiden då? Eller har jag missat någon?Kompressorn måste gå samtidigt.