0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Var skall man börja?Jag vet att jag vill ha en l/V -pump,men frågorna är fler än myror i stacken.Har ögnat igenom forumet under en tid och finner en del motsägelser mellan experter och digniteter och folk i rörbranchen jag själv pratat med.Detta gördenna djungel ännu svårare att orientera sig i."vem i hela världen kan man lita på" .Mina förutsättningar är:Hus från 62 ,1+1/2 plan 155 m2 platta på mark elpanna ettrörssystem och en l/l pump,bor i stockholm.En bråkdel av frågorna:# Har jag hög eller lågtempsystem?hur checka mitt i maj?# Har hört att man kan hjälpa pumpen i ett högtempsystem topparna på el,bra/dåligt?#Hur går man över till låg tempsystem,byter man radiatorer eller?#Ljudnivå på pumpen,jag har knappt 10m till grannens vardagsrum och vill intebli osams!Räcker det med ett bullerplank?#Varför i hela fridens namn kör man ut värmevattnet i kylan på nästan allapumpar, vilka gör det ej?
#Ljudnivå på pumpen,jag har knappt 10m till grannens vardagsrum och vill intebli osams!Räcker det med ett bullerplank?
#Varför i hela fridens namn kör man ut värmevattnet i kylan på nästan allapumpar, vilka gör det ej?