0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hej avensisdu har ingen möjlighet att koppla bort 2a ack tanken. och testa vad cop ligger på då?för att se om det är någon vitts att bygga om pumpen som du och nollkoll har gjort.
Citat från: kullabacken skrivet 28 mars 2009, 16:03:28hej avensisdu har ingen möjlighet att koppla bort 2a ack tanken. och testa vad cop ligger på då?för att se om det är någon vitts att bygga om pumpen som du och nollkoll har gjort.Jag byggde om för att halvera antalet starter. Att bygga om bara för att få t.ex. en tiondel bättre COP är inget vits.
Citat från: Avensis skrivet 18 juni 2009, 13:28:49Citat från: kullabacken skrivet 28 mars 2009, 16:03:28hej avensisdu har ingen möjlighet att koppla bort 2a ack tanken. och testa vad cop ligger på då?för att se om det är någon vitts att bygga om pumpen som du och nollkoll har gjort.Jag byggde om för att halvera antalet starter. Att bygga om bara för att få t.ex. en tiondel bättre COP är inget vits.jag flyttade VP-givaren.. och på så vis halverade antal starter. är nöjd med det.
Fattar inte hur man kan få halverad antal starter vid att flytta tempgivaren högre upp i tanken.Jag har också en överdimensionerad VP, men tanken är oavsett bara på 220 liter. När varmvattnet i tanken har sjunkit 5 grader, måste ju pumpen starta oavsett var tempgivaren är placerad?Den kanske startar något senare med tempgivaren högre upp, men det måste då ge urkasst tappvarmvatten?När det nu fungerar bra, måste det betyda att CTC Enertech är amatörer på design och på test av anläggningen när dom inte ens fattar hur tempgivarna best kan placeras.