0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Min 9 kW Chofu har i dagarna fyllt 5 år.Även min innerdel började i höstas att låta,så jag tog bort skalet,och klämde in kullagerfett.Det hjälpte,ska bli spännande att se hur länge.
Det är ju någon månad sedan jag "klämde in fett",men jag tog bort själva kåpan.Se'n till höger sitter fläktmotorn,och till vänster sitter lager för andra sidan fläkttrumman.Jag borrade försiktigt ett litet hål på båda ändar,och klämde in blått kullagerfett.Tyst blev det i alla fall.Jag tänkte funkar det så är det OK,annars så köper jag en ny Mittsubishi,är lite sugen på en så'n.Så det hade inte gjort så mycket om Chofun pajat av min behandling.Så jag kör vidare med den.Den går ju som "klockan",och har värmekapacitet som räcker till.
Hej!Min chofu är nu 4 år gammal och har förutom fläkten till innedelen fungerat bra tills nu.Nu lägger den av när det blir kallare än ca 3+ ute. Den börjar på en avfrostning och "fastnar" i det läget. Kompressorn matar på, innedelens fläkt står stilla och den kör på kyla inne. Den ligger kvar så tills man stänger av den.Har mätt upp div givare med normala värden. Misstänker stora kortet ute??Att få hjälp av citcop är som att dunka huvudet i väggen förutom att det är lite roligare att dunka skallen i väggen Har någon några ideer eller vet vem man kan fråga?