0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tack Raffen !Funderat lite själv också på att sätta den i trappan men det känns som om det skulle bli trångt dp innedelen från ME är ganska tjock, sen har jag vilket inte framgår av ritningen ytterligare en trappa upp till inredd vind vilket ytterligare gör att det känns trängre i trappan. Är det istället möjligt att sätta ytterligare en inomhusdel på övervåningen och måste jag då titta efter en annan pump än ME FD25VAH ?/Staffan
Tack igen Raffen,tyvärr har jag ingen kamera tillgänglig just nu. Trappan är en vanlig U-formad trappa, men istället för att ha högt i tak ovanför så har jag ytterligare en trappa upp till nästa våning vilket gör att utrymmet på väggen blir begränsat och då trappans vidd i U:ets botten är ca. 87cm så blir det 62cm (68 cm med en tunnare innedel) kvar i huvudhöjd att passera på vilket inte kommer att fungera. /Staffan
Raffen,jag uppskattar dina svar mycket då detta är en djungel för mig.Våningsplanen är på 58-59kvm var med ytterligare ca 25kvm på vinden som har golvvärme, vilket också finns i hallen, köket och toan på bottenvåningen och i badrummet på övervåningen. Allt direktverkande el, byggt 73-74 med 2-glas fönster. Mellan v-rummet och hallen är det en portal ca. 125cm bred och jag tänkte sätta pumpen mitt för portalen och blåsa luften mot den så att en del stannar i v-rummet, en del går ut i hallen och köket och en del upp i trappan, sen om det räcker för att värma sovrummen återstår att se. Skulle det vara bättre med en FD35 istället för att få lite extra värme? Mvh/Staffan