0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej Gano! Jag har alltså fortfarande en äldre snurrskivemätare, men den skall bytas ut mot en nyare (digital) variant under hösten tror jag att det va?? enligt den gällande tidplanen.Mvh Raffen.
Citat från: Raffen skrivet 01 april 2008, 12:10:27Hej Gano! Jag har alltså fortfarande en äldre snurrskivemätare, men den skall bytas ut mot en nyare (digital) variant under hösten tror jag att det va?? enligt den gällande tidplanen.Mvh Raffen.Hej Raffen.Håll koll på förbrukningen efter bytet. Jag har gjort så mycket andra åtgärder så jag kan inte se vad som är orsak till vad, men jag misstänker starkt att den digitala mätaren ger högre mätvärden.MVH/Gano
Ligger man på en totalelförbrukning med endast luftvärmepump på ca 8-9000kWh/år på hus på ca 150m2, ja, då är nog risken stor att mätaren går för sakta tyvärr. Kan kanske glädja dig raffen med att säga att efter vårt byte av mätare så vart det ingen skillnad, så det finns hopp.
Ligger man på en totalelförbrukning med endast luftvärmepump på ca 8-9000kWh/år på hus på ca 150m2, ja, då är nog risken stor att mätaren går för sakta tyvärr.
Citat från: nic2 skrivet 01 april 2008, 22:16:38Ligger man på en totalelförbrukning med endast luftvärmepump på ca 8-9000kWh/år på hus på ca 150m2, ja, då är nog risken stor att mätaren går för sakta tyvärr. Eller så myseldas det friskt
Citat från: nic2 skrivet 01 april 2008, 22:16:38Ligger man på en totalelförbrukning med endast luftvärmepump på ca 8-9000kWh/år på hus på ca 150m2, ja, då är nog risken stor att mätaren går för sakta tyvärr. Min far liger på 7000kWh per år med ny mätare (100m2, 2pers. Hus från -55 i Skåne. Isolering? Vad är det?)mvh
Citat från: Gano skrivet 01 april 2008, 17:33:26Citat från: Raffen skrivet 01 april 2008, 12:10:27Hej Gano! Jag har alltså fortfarande en äldre snurrskivemätare, men den skall bytas ut mot en nyare (digital) variant under hösten tror jag att det va?? enligt den gällande tidplanen.Mvh Raffen.Hej Raffen.Håll koll på förbrukningen efter bytet. Jag har gjort så mycket andra åtgärder så jag kan inte se vad som är orsak till vad, men jag misstänker starkt att den digitala mätaren ger högre mätvärden.MVH/GanoOch huggarns också, jag som har tänkt gå vidare med mina projekt och installera ytterligare en pump uppe i bostadsvåningen nu i sommar eller senast i höst, och detta helt enligt dina goda råd om det här med dellast du vet Och om jag nu efter denna installation råkar att få en högre elförbrukning med 2 st pumpar i stället för 1 st (även om de bara får gå på dellast), så hade jag givetsvis tänkt mig att passa på och ge dig en riktig utskällning.Mvh Raffen.