0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
VP:n därmed i stort sett stannade med returtemperaturen vid drygt 40 grader utan möjlighet att ta sig vidare.
Kan det finnas några problem med att helt enkelt skruva bort termostatventilerna från elementen om de krånglar?
Visst måste väl ändå pumpens värmeproduktion vara billigare än eltillskottet? I min värld borde pumpen alltid producera 65 gradigt vatten under en viss period innan tillskottet efterfrågas men jag tror inte att det fungerar så och förstår för närvarande inte varför.
Problemet med fläktkonvektorn är att installatören strypte denna så att den antagligen fungerade bra vid de förhållanden som rådde vid installationstillfället. Jag upplever det dock som att den med konstant strypning ger en för låg retur när mitt test nu kräver högre temperaturer från VP:n än de förhållanden som rådde vid installationen................I nästa steg ska jag testa eltillskottet. Jag upplever IVT:s beskrivning av när pumpen ropar på tillskott som mycket otydlig varför jag antagligen får testa och se vad som händer.
Finns det något annat sätt att koppla ett fläktelement i källaren ön direkt på matar- respektive returledningen nära värmepumpen eller är det det enda rätta sättet i kombination med att strypa returen?