0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Ring till Ecogrund och säg att du är intresserad av produkten och fråga om dom har några sådan problem.
Ett av mina "projekt" var just detta, avluften in i utedelen, det la jag ner pga. ja, bilden talar för sig själv. Som ni ser så är det under altanen, inget att bry sig om hur det ser ut, annars så går gasrörena bakom husfasaden (osynligt) upp till övre vån.
Citat från: Hansson skrivet 04 juni 2008, 10:46:42Ring till Ecogrund och säg att du är intresserad av produkten och fråga om dom har några sådan problem.Tjenare Hansson! Bra idé du Thumbsup Men jag mailar dem nu istället. Återkommer med besked när svar inkommer.Mvh Raffen.
Att låta spiroröret kylas ned innan luften träffar batteriet motverkar ju återvinningen.Bättre är kanske att låta luften i så fall träffa på en kall metallyta innan luften träffarförångaren. Denna metallyta skall ligga så pass nära att luft som passerar den värms upp för att användas i förångaren men den avluft som träffar den skall kylas ned och vatten kan droppa ned på marken. (Svårt att förklara men kanske hjälper en bild?)