0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vi har smått varmt inne, 22 grader, 20 vore OK, -ändra kurva eller förskjutning?
Citat från: Myrrdin skrivet 16 mars 2008, 18:14:27Vi har smått varmt inne, 22 grader, 20 vore OK, -ändra kurva eller förskjutning?Prova ändra till kurva 8 till att börja med.
hur många graders diff. ska man försöka uppnå?Har inte kollat på pumpen men jag tror den står på leveransinställningen.
Är fortfarande irriterad över innetempraturen på 23 grader (!), har kört kurva 7, -2 men just ingen skillnad. I köket ned 1 grad till 22...I natt fick vi 11 grader kallt ute, så jag hade hoppats på en sänkning inomhus, men icke.Ska jag fortsätta och prova kurva 6, -2?/Magnus
Citat från: Myrrdin skrivet 20 mars 2008, 10:40:09Är fortfarande irriterad över innetempraturen på 23 grader (!), har kört kurva 7, -2 men just ingen skillnad. I köket ned 1 grad till 22...I natt fick vi 11 grader kallt ute, så jag hade hoppats på en sänkning inomhus, men icke.Ska jag fortsätta och prova kurva 6, -2?/MagnusSänk kurvan och var glad för det. Thumbsup
Glad Påsk på er om jag inte hinner ställa fler frågor!
Just ja, en fråga till: Elektrikern påstod att jag skulle kunna läsa av värmepumpens elförbrukning i menyerna, stämmer det?Misstänker att den rackarn bara ville slippa ansluta en extra elmätare...