Fikk installert en FD-Heat 6,3 i slutten av januar. Boligen er et enderekkehus i tre med åpen løsning i 2. etasje. Installerte innedelen i 1. etasje med luftstrømmen rettet mot trappen. Dette fungerer helt perfekt. Kjøpte maskinen ferdig installert. Erfarte fort at ved enkelte turtall på enten kompressor eller vifte, så oppsto en viss vibrasjon i veggen. Dette var egentlig også forventet. Men installatøren mente jeg kunne prøve denne enkle løsningen først. Om det ikke fungerte skulle han gratis endre til annen løsning. Jeg har nå selv endret montasjen. Maskinen står på samme plass, men konsollen er forlenget opp fra kjellermuren. Dette var egentlig mitt ønske fra starten av. Nå ble det ihvertfall stille. Strømforbruket har gått merkbart ned på den korte tiden jeg har hatt maskinen installert. Har også fått en mye jevnere temperatur i huset. Legger ved noen bilder som viser montasjen av utedelen. Har ellers hatt mye nytte av dette forumet ifm valg av varmepumpe. Monteringen hos meg ble gjort av den dyktige fagmannen Simon Lynge Laursen i Lynge Klima AS. Importør er Miba AS.