0 medlemmar och 14 gäster tittar på detta ämne.
Jag står i valet och kvalet om vad jag skall ha för värme i min arbetsbod, som är en 10 m2 friggebod med 70 mm isolering i vägarna och 145 mm i golv och tak.Är sugen på att installera en värmepump, då det blir en jämnare värme inne eftersom fläkten cirkulerar luften.
Nån med Coolix som mätt upp ljudnivån?Enligt data blad så ligger den bara på 31db? men är det mätt när den bara går lungt o fint o då ej mätt även vid till o från slagen som kanske låter mycke mer eller låter inte tillslagen nått?För Rustas Atlas inverter pump ligger ju på 41db!!, tycker det e konstigt att den låter mera eller är det olika mät sätt så dom låter typ lika mycke i verkligheten..
HejNågon som vet vad knappen FP är till på fjärren till Julas minsta Coolix? Är den bara för syns skull eller är det en form av underhållvärme? I manualen står det att om man trycker in den så får man ut endast 8 grader.
Nu har jag kollat min fjärr och på den finns ingen FP-knapp. Tänk om det är så att nyare modeller har möjlighet att köra underhållsvärme. Min kan i alla fall inte det. /putte
Hej, ny här på forumet. Har nu tagit mig igenom denna långa tråd och även hunnit skaffa o installera en Coolixpump från Jula (1 vecka i drift i fritidshus, stockholmstrakten). I förlängningen är planen att skaffa en L/L av invertertyp, men jag kunde inte motivera denna kostnad just nu för fritidshuset. (Sparsamt besökt, ca 50 kvm). Har en del renovreringsjobb som väntar och Coolixen är fn en tillfällig lösning. Måste dock säga att den hittills fungerat över förväntan - håller tummarna.Till min förvåning finns även en FP knapp på min fjärr, men har inte hunnit testa denna. Enligt instruktionsboken innebär denna en underhållsvärmefunktion (ca 8 grader). Tänkte testa detta, men det måste nog vänta tills temperaturen ute/inne faller så att värmefunktionen går igång osv. Ofta är det ju så att fjärrkontroller innehåller mer än själva apparaten/modellen man styr stödjer. Dock står det FP på innerdelen när man trycker FP (efter att HEAT är konfigurerat).
Ny här också.Har en sådan däringa coolix och det finns en fp knapp. Kör pumpen nu med fp intryckt, det står FP på displayen. Vet inte vad den gör, men nåt är det säkert. Har ställt termostaten på 17° och det står kvar där.någon annan som har erfarenheter av FP tar jag gärna mot det.// Tor