0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vi har varje långfredag en liten "intern" pimpetävling här i byn, endast två personer (jag och en till) vet var det bär iväg för att fiska... (Finns typ 30 sjöar inom 15 km)Vi samlas kl 09.00 på långfredagsmorgonen och drar sedan iväg, har en vandringspokal som vinnaren (störst fisk) får inneha fram till nästa långfredag.(Men vinnaren får också bekosta den nya ingraveringen)Denna aktivitet är otroligt kul, vi brukar vara 30-40 personer som drar iväg, fisk får vi nästan varje år, men tyvärr inte förra året.Kanske fixar jag några bilder från årets bravader.
Ang isfiske så var jag till den stora fjällsjön Rautasjaure idag. Samebyn som har rätten till sjön upplåter den för fiske till Kirunaborna. JAg fiskade inte själv men kompisen som vi besökte hade fått 160 rödingar på 1 dygn
Ang isfiske så var jag till den stora fjällsjön Rautasjaure idag. Samebyn som har rätten till sjön upplåter den för fiske till Kirunaborna. Jag fiskade inte själv men kompisen som vi besökte hade fått 160 rödingar på 1 dygn
Citat från: orca skrivet 08 mars 2008, 16:56:45Ang isfiske så var jag till den stora fjällsjön Rautasjaure idag. Samebyn som har rätten till sjön upplåter den för fiske till Kirunaborna. Jag fiskade inte själv men kompisen som vi besökte hade fått 160 rödingar på 1 dygn Fantastiskt FINA bilder ni har , jag blir helt rörd ! Vilka fina fjäll där . Här har vi bara plattlandet" !