0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Häromdagen träffade jag på årets första huggorm, och idag hade jag kameran med mig, den fanns på samma ställe som sist jag såg den.//Ronnie
Vart tog våren vägen?
HejMin solfångare fick sig också ett rejält snötäcke, men det är redan borta. Plana solfångare med hyfsad lutning håller sig automatiskt rena från snö. Det börjar med att ljus som tränger genom snön blir värme i solfångaren och tinar den inifrån, snön glider ner en bit och en glipa bildas upptill. Sedan går det fort, solen får fritt fram mot kollektorn, bildar ännu mer värme....etc. Man kan också göra en kickstart genom att köra cirkpumpen 5 minuter och kör upp ljummet vatten i solfångaren. Eller göra ett litet hål i snötäcket med en spade....MVH/Gano
HejVar bara tvungen att retas lite...... MVH/Gano
HejMen jag ska sluta argumentera mot vakuumrör, jag vet att det inte är välkommet. Tummis. MVH/Gano
Vart tog våren vägen?I går såg jag vårklädda cyklister i trafiken. ThumbsupI dag ligger snön här i Göteborg.
Min dröm är att köra skoter på avenyn
Ja våren har verkligen gjort sitt intåg i mina trakter. Minus 41 grader i Nikkaluokta och jag har vart på isfiske i svin kylan. 15 fisk idag.