0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
ringde rinkabyrör men dom hade ingen utegivare i sitt sortiment?
Det blir nog ändå att köpa en Nibegivare. Dom ligger väl på en tusenlapp, men det verkar som det kan vara värt det.Det blir märkbart varmt som det är nu när solen ligger på, och kan man spara pengar så är den nog snart intjänad.Jag tror vet var jag ska koppla in den i VVM 300 men det är väl 2 trådar som skall kopplas?? Är den ena ström och den andra för temperaturen??? Ska den aktiveras sen då eller?Hur gör man det? Jaja, nån som vet får gärna förklara (så enkelt som möjligt)
Hmm..Nu blir jag förvirrad...Nog heter väl Nibes "grej" rumstermostat? RT 10 tror jag det var närmare bestämt. Kostar ca 800 där jag beställt den.Den ska väl känna av tempen vare sig det blir kallt eller varmt där den sitter, och kompensera för det till elementen?Hur som helst så bör man väl bryta strömmen, koppla in den och sen ska man tydligen gå in i meny 2.5 och kompensera för yttre komponent eller vad det stod. Alltså + eller - vad gäller framledningstemperatur pga att den kan ändra sig när man aktiverat rt:n.Har läst och kliat mig i skallen en stund nu så vi får se vad som händer, men tack för hjälpen, och jag tar gärna emot mer info om inkoppling av den där pinalen.. mvh B