0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Japanska programmerare....är som japaner i allmänhet - outgrundliga. Har en PanaE9DKE som källarpump. Inställd på 18 ºC. Trots att ION är på, så stannar fläkten ibland när behovet av värme är lågt. (Ingen avfrostning) Då och då varvar fläkten upp för att mäta rumstempen, men om BÖR är uppnått stannar den igen.Du kan inte tvångsköra fläkten genom en elomkoppling, eftersom det finns en tacho som känner varvtalet.
Jag kör mina mina 2 pumpar på fläktläge 3,och då håller de konstant fläkthastighet(Mellan avfrostningarna).Har fått bättre värme i huset,sedan började köra på läge 3 istället för 5. Just nu är det -18 ºC här(Pumparna inställda på börvärde 23),och det är varmt och skönt inne(19-21 ºC). /Anders studs
Citat från: larryd skrivet 04 mars 2008, 22:48:13Japanska programmerare....är som japaner i allmänhet - outgrundliga. Har en PanaE9DKE som källarpump. Inställd på 18 ºC. Trots att ION är på, så stannar fläkten ibland när behovet av värme är lågt. (Ingen avfrostning) Då och då varvar fläkten upp för att mäta rumstempen, men om BÖR är uppnått stannar den igen.Du kan inte tvångsköra fläkten genom en elomkoppling, eftersom det finns en tacho som känner varvtalet.Hej Larryd! Ja så fungerar den, det är helt riktigt Larryd. Det är en s.k intelligent varvtalsstyrning på fläkten Men Toshiba t.ex vet jag går kontinuerligt på det fläktvarvtal man har ställt in oavsett värmetillförsel eller inte, och det är ju inte så dumt alltså.Mvh Raffen.
Det låter ju otroligt irriterande annars brukar japaner hålla sig till specar och för mig är manuellt manuellt och inte någon intelligent fuzzy logic Kan man inte tjuvkoppla eller programmera om???Eller lura innemodulen att fläkten går med konstant varvtal men den står till och använda en extern fläkt??
I läge ION (om du har det) så kan man köra fläkten hela tiden. (Fast inte när den avfrostar)
...Jag gör nu aggregatet på lägsta hastighet och silent mode för att de bara fläkthjulen skall störa så lite som möjligt.