0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag håller med om att det finns för många slarviga och/eller okunniga installatörer i branchen. Jag är värmpumpsinstallatör själv så jag får städa upp efter andra slarvputtar. Det finns tyvärr inte något sätt att helt gardera sig mot fallgroparna. Men det gäller väl alla hantverkare? Du tar alltid en risk.
Citat från: TrolletLudenben skrivet 03 mars 2008, 21:36:13Jag håller med om att det finns för många slarviga och/eller okunniga installatörer i branchen. Jag är värmpumpsinstallatör själv så jag får städa upp efter andra slarvputtar. Det finns tyvärr inte något sätt att helt gardera sig mot fallgroparna. Men det gäller väl alla hantverkare? Du tar alltid en risk.Hej TrolletLudenben! Ja det är nog bara att hålla med dig, det finns ju både bra och dåliga hantverkare, och man tar alltid en risk med dessa. Skall man ha något riktigt välgjort, då får man nog göra det själv.Mvh Raffen.
Citat från: Raffen skrivet 03 mars 2008, 21:52:38Citat från: TrolletLudenben skrivet 03 mars 2008, 21:36:13Jag håller med om att det finns för många slarviga och/eller okunniga installatörer i branchen. Jag är värmpumpsinstallatör själv så jag får städa upp efter andra slarvputtar. Det finns tyvärr inte något sätt att helt gardera sig mot fallgroparna. Men det gäller väl alla hantverkare? Du tar alltid en risk.Hej TrolletLudenben! Ja det är nog bara att hålla med dig, det finns ju både bra och dåliga hantverkare, och man tar alltid en risk med dessa. Skall man ha något riktigt välgjort, då får man nog göra det själv.Mvh Raffen. Håller inte alls med dig. Ska man få det bra, så tar man ta in referenser om man är osäker.Städa efter privat personer är jag ganska less på.//Rickard
Städa efter privat personer är jag ganska less på.
HejCiteraStäda efter privat personer är jag ganska less på.Nu är ju jag inte lika förstående som Raffen så Rickard du kanske kan beskriva vilka arbetsmoment som du tycker är så betungande för dig att utföra.MVHMesser