0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Efter byte av utedel p.g.a. H16 har det börjat vibrera kraftigt i utedelen vid ett visst varvtal på kompressorn. Det brummar i hela huset och jag kan känna vibrationen med fingrarna mot fönsterrutorna. Vet någon om de nya utedelarna är mera vibrationsbenägna än de gamla?Så här vill jag verkligen inte ha det. Vilka dämpare rekommenderas för att lösa problemet? Markstativ är av praktiska skäl inte möjligt.
Det är kanske lösningen. Lätta att köpa i varje fall och antagligen klart bättre än de dämpare som sitter där nu som är från Biltema. Som rören är dragna är det inga som helst svårigheter att höja utedelen betydligt. Vet att det skall finnas längre saker med M8 bult. Däremot saknar jag insikt i om de klarar av att bära upp en utedel. Dessutom är det svårt att köpa som privatperson från de företag där jag sett dem på nätet.
Min E9DKE blev snast något tystare efter byte av utedel vid H16. Tror precis som ovan att det kan vara stor skillnad mellan individuella exemplar. Obalans eller lösa täckplåtar kan väsnas ordentligt.
Min E9DKE blev snarast något tystare efter byte av utedel vid H16. Tror precis som ovan att det kan vara stor skillnad mellan individuella exemplar. Obalans eller lösa täckplåtar kan väsnas ordentligt.