Skulle behöva få en förklaring hur styrningen av TS fungerar efter det att gradminuter nått sitt maxvärde.
Gradminuter är satt till -60 och TS till -700, TS inkopplingsparametern är satt 6, dvs TS går in i ett steg.
Det är t.ex. -4 utomhus och VP går konstant (helt normalt utifrån dimensioneringen)
Integralen har nått sitt max -760 (Vp -60 + TS -700) men ännu har inte TS aktiverats.
VF 39 (41)
VR 35
Har inte kontrollerat hur länge den går innan TS aktiverats, men den kan gå långa tider med maxad integral utan TS.
Finns det några andra dolda parametrar som också styr inkoppling av TS (tänker inte på Hyst.parametrarna för tvångstyrning)? T.ex. att VF eller VR måste sjunka x grader under börvärdet.
Hur fungerar TS med inkoppling i ett steg? Är det ungefär som tvåstegvarianten men med den skillnad att man inte slår på första steget utan väntar 40min och så kopplar in hela patronen.
Kan man på en VillaClassic55 använda tvåsteg funktionen? Har för mig att jag läst att den modellen endast har ett steg men kan inte läsa ut det tydligt från installationsbeskrivningen.
Misstänker att ni redan diskuterat detta på forumet men jag har sökt utan att finna
/anders