0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Mina pumpar måste iallafall räknas in? Kör med Grön El.
Citat från: larryd skrivet 29 januari 2008, 12:09:13Mina pumpar måste iallafall räknas in? Kör med Grön El. Då gäller det att elektronerna hittar rätt genom ledningarna... Själv tycker jag att det där med grön el är en stor bluff.Om ett antal förbrukare nu köper "grön el" så innebär det bara att resten av förbrukarna ökar sin andel "ful-el". Det påverkar inte hur totala mängden el produceras ett smack. Det kommer alltid att finnas köpare av "ful-elen" bara priset är det rätta.
Det jag tror Carl N menar är att om en person övergår till att köra på enbart grön el så kommer det bli mindre grön el för alla andra att dela på. Just den personen som kör med grön-el blir "miljövänligare" men det innebär också att de andras blir mindre "miljövänligare". Summan av ful-el och grön-el "ute i systemet" är fortfarande densamma.
Citat från: kilo skrivet 30 januari 2008, 11:37:19Det jag tror Carl N menar är att om en person övergår till att köra på enbart grön el så kommer det bli mindre grön el för alla andra att dela på. Just den personen som kör med grön-el blir "miljövänligare" men det innebär också att de andras blir mindre "miljövänligare". Summan av ful-el och grön-el "ute i systemet" är fortfarande densamma. Precis.