0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ok nu är jag ju inte någon expert på just Elektrolux men när man kör pumpen i auto-läge så kan den börja kyla om den känner av värme från tex vedkamin eller solinstrålning..... så därför skll du köra med HEAT-läget om du avser att värma. I övrigt kan jag tyvärr inte uttala mig om timer osv på din pump då jag som sagt inte är någon expert på Elektrolux.//Krister
Hej Pools! Strunta du i att hålla på och sänka ned temperaturen på pumpen, den får bara jobba så mkt hårdare när den skall ha upp temperaturen igen, så besparingen blir antagligen försumbar.
Hej Raffen!Jag ska ju inte stänga av värmen i 9 timmar, bara sänka den 3 grader. Men tipset om elmätare på pumpen måste testas. Var kan man få tag i en lämplig mätare?Ingen som vet hur man kommer in i serviceläge?Mvh.pools
Hej Pools! Nej jag förstår att du inte stänger av den helt, men även om du sänker temperaturen med 3 ºC så tar det ganska lång tid att få upp värmen igen i väggar, tak och golv mm, kanske 5-6 timmar eller mer, och då betyder det att pumpen går så mkt hårdare istället. Men skaffa dig en mätare och kolla upp förbrukningen under några dygn med både sänkning och utan sänkning så får du se?? Du kan väl gärna rapportera när du vet resultatet efter mätningen Pools. Mvh Raffen.